5 tips om je Linkedin profiel te verbeteren

Linkedin is een omvangrijk en populair zakelijk netwerk, waar veel mensen een profiel hebben aangemaakt, maar waar maar weinig organisaties optimaal gebruik van maken. Budeco verzorgt regelmatig trainingen en adviezen over hoe organisaties en individuen o.a. Linkedin kunnen gebruiken om hun zakelijke doelstellingen sneller, beter of goedkoper te bereiken. Een eerste – vrij eenvoudige – stap is in ieder geval uw eigen persoonlijke profiel zo goed mogelijk in te richten.

Wie is verantwoordelijk voor Social Media?

Social media is een containerbegrip. Doordat het niet scherp te definiëren valt, zijn er ook nogal veel waarheden. Start eerst eens met wat je er nu eigenlijk onder verstaat (of wilt verstaan). Zie je het als middel/tool? Of is het een uitvloeisel van een paradigma shift waarbij transparantie, accountability en authenticiteit leidend moeten worden in de organisatie, om maar eens wat verdedigbare voorbeelden te noemen.

10 tips voor het organiseren van relatie-events

Een van de door Budeco regelmatig met succes gebruikte Business Development instrumenten is een inhoudelijke relatie-evenement. Het geeft een duidelijke focus en een kapstok om verschillende inhoudelijke en commerciële activiteiten aan op te hangen. Of het nu gaat om relatiemanagement met uw huidige contacten of het vinden van nieuwe klanten, zo’n evenement is vaak zeer effectief. Zorg er wel voor dat de randvoorwaarden goed worden ingevuld, in dit artikel helpen we u graag een handje met het delen van de in onze ogen 10 belangrijkste tips bij het organiseren van een commercieel event.

Uw eigen Social Media Policy / Gedragscode

Wij spreken veel bedrijven en organisaties (onder andere deelnemers aan onze cursus Business Development met Social Media) die op zichzelf positief staan tegenover het gebruik van Social Media door hun organisatie en hun medewerkers. Sommigen hebben echter ook het gevoel dat het nuttig zou zijn om een handvat te hebben bij het gebruik. Wat mag wel en wat mag niet? Wat wil de organisatie stimuleren? Hoe moeten medewerkers omgaan met Social Media tijdens werktijd?

Het spamverbod voor bedrijven

Het zal niemand zijn ontgaan de afgelopen weken, per 1 oktober is de aangepaste Telecommunicatiewet van kracht. In de volksmond heet het dat ook ongevraagde mail naar bedrijven vanaf nu als SPAM wordt aangemerkt, net als ongevraagde e-mail naar particulieren dat al ruim 5 jaar is. Onze volksvertegenwoordiging meent dat er een groot probleem is…