Business Development Board

Bent u tevreden over uw businessmodel? Of heeft u het gevoel dat u op een slimmere manier meer omzet zou kunnen realiseren? Bent u nog klein maar heeft u grote ambities? Wilt u houvast creëren bij de ontwikkeling van uw bedrijf? Deelname aan de Business Development Boards levert u veel op: verdere ontwikkeling van uw businessmodel, duidelijke marketing- en/of salesplannen, inzicht in uw sterke en zwakke punten, ontwikkeling van uw salesvaardigheden, inspiratie door collega-ondernemers…

Business Development Board

business development boardIn een doorlooptijd van vier maanden maakt u een substantiële slag met uw eigen onderneming. De precieze aanleiding kan per deelnemer verschillen maar het hoofddoel is het ontwikkelen en of optimaliseren van uw businessmodel; afgeleide ambities kunnen bijvoorbeeld zijn: ‘sales substantieel verbeteren’, ‘effectiever online presenteren’, ‘zorgen voor meer vervolgaankopen’, ‘effectief social media inzetten’, ‘nieuwe kanalen ontwikkelen’, etc.

Daarbij helpen we u een frisse blik te ontwikkelen en formuleren concrete doelen die u houvast bieden voor de verdere ontwikkeling van uw bedrijf de komende jaren. We kijken van een afstand naar het heden en van dichtbij naar de toekomst.

De Business Development Board kent 2 kernelementen. Enerzijds de gestructureerde business development aanpak van Budeco, gericht op effectieve analyse en maken van onderbouwde business development keuzes. Anderzijds de (gefaciliteerde) interactie binnen een groep gedreven professionals die net als u bezig zijn met het versterken van hun bedrijven en die elkaar willen helpen en van elkaar willen leren.

Programma

Een board bestaat uit 6 deelnemers. Elke deelnemer vult een uitgebreide vragenlijst in met betrekking tot zijn/haar bedrijf, ambities, markt en resultaten. Vervolgens vinden gedurende 3 maanden 6 bijeenkomsten plaats. Drie bijeenkomsten zijn vooraf gestructureerd en draaien om het businessmodel van de deelnemers, de business developmentdoelen en hoe die het best te bereiken. De eerste bijeenkomsten staan in het teken van analyse, zoals::

  • Waar voegt uw bedrijf werkelijk waarde toe?
  • Hoe onderscheidt u zich van uw concurrenten?
  • Waarom bent u tot nu toe eigenlijk succesvol geweest?
  • Waar verdient u nu echt het geld mee? Loopt u risico’s dat dat (snel) gaat veranderen?
  • Om welk scenario maakt u zich zorgen, en waarom?
  • Ziet u ontwikkelingen waar u een visie op moet ontwikkelen?

De volgende bijeenkomsten staan in het teken van ontwikkeling. Waar gaat u zich op richten, waarom daarop en hoe gaat u dat doen.

In principe komen de onderwerpen voort uit de inventarisatie van wensen uit de eerste bijeenkomsten. Te denken valt aan praktische vertaling social media ambities naar activiteiten (laptop mee), maken van effectieve sales pitches / presentaties, verbeteren van de vindbaarheid van uw website (SEO), personal branding, succesvolle en betaalbare marketing activiteiten, benutten van het netwerk van uw netwerk, klanten inzetten als ambassadeurs, het productiseren van uw aanbod, etc.

De Business Development Board is bedoeld voor ondernemers die op zoek zijn naar concrete begeleiding, adviezen en tips van deskundigen in een inspirerende setting van mede-ondernemers. Er worden geen concurrerende ondernemers aan 1 Board toegelaten.

Voor de workshop is HBO denk- en werkniveau aanbevolen. U kent uw business en uw bedrijf van binnen en van buiten en heeft de beschikking over alle informatie in uw organisatie die van belang kan zijn om strategische beslissingen te nemen. De deelnemers en workshopleiders staan voor vertrouwelijke behandeling van alles wat in de workshop ter sprake komt.

De workshop wordt verzorgd door Wilco Verdoold en Marco Frijlink. Zij combineren een up-to-date kennis van en ervaring met product/dienstontwikkeling, on-line marketing activiteiten met jarenlange managementervaring, begrijpen tegen welke vragen u aanloopt en kunnen zich snel en effectief verplaatsen in uw situatie.


Hieronder treft u een aantal reacties van deelnemers aan eerdere / andere workshops die Wilco en Marco verzorgden:

Leuke training van enthousiasmerende docenten; jammer dat ik morgen pas op de zaak kom. Intensief maar motiverend. — Rob van den Brink – marketeer bij Mexx, deelnemer cursus business development met social media

Veel inspirerende voorbeelden! — Kasper de Graaf – directeur van DIKW Academy, deelnemer cursus business development met social media

Budeco schakelt snel en komt gemakkelijk tot de kern. Ze hebben me geholpen mezelf te zien door de ogen van mijn klanten en duidelijke keuzes te maken. Heldere pijlers voor een goede profilering. — William Vermeulen – W Vermeulen Fotografie

Bijzonder inspirerend! Zeer nuttig. We kunnen er meteen mee aan de slag. — Nel van Dijk – directeur Huis voor Democratie en de Rechtsstaat, Incompany training Effectief gebruik van Social Media

Een verfrissende kijk op het gebruik van Social Media, ter ondersteuning van je bedrijfs- en persoonlijke doelstellignen. — Peter-Paul Beijers – manager van VLC Den Haag, Deelnemer cursus Business Development met Social Media

Aanbevelingen op Linkedin

Duur en locatie

Elke bijeenkomst vindt tweewekelijks plaats op een dinsdag of donderdag van 16.00 uur tot ongeveer 21.00 uur, inclusief een lichte maaltijd. De deelnemers spreken vertrouwelijkheid af en moeten enerzijds gemotiveerd zijn om zich te verdiepen in de cases van de andere deelnemers, en anderzijds open staan voor opbouwende kritiek. De bijeenkomsten worden alle gefaciliteerd door Wilco Verdoold en Marco Frijlink van Budeco. Voor de themabijeenkomsten kan gebruik worden gemaakt van andere inleiders / facilitatoren. Voorafgaand aan definitieve inschrijving vindt een telefonisch intakegesprek plaats, om te verzekeren dat groep qua samenstelling goed wordt ingevuld. Een deelnemer mag slechts 1 bijeenkomst verzuimen.

Kosten

De kosten bedragen € 1.950,- plus € 60,- per bijeenkomst arrangementskosten exclusief BTW.

Data

De Business Development Board in 2014:

9 en 23 september, 7 en 21 oktober en 4 en 18 november.

Schrijf u nu in of neem contact met ons op voor meer informatie.